Nuffnang

Thursday, November 27, 2008

Hujan

Hari ni hujan lagi. Kalau x silap aku, hari ni hari ke 3 hujan . Maknanya hari ke 3 berturut turut aku kuyup. Mana tak kuyup, aku terpaksa redah gak hujan utk balik ke rumah. Tak boleh buat apa, redah je. Aku tggu kat opis sampai pukul 8:30 mlm dgn harapan hujan reda. Tapi tu harapan je la...

Kalau diikutkan, mmg aku tak tahan gak hari hari kuyup kena hujan . Tapi takkan aku nak tggu hujan betul betul berenti. Pukul brapa plak aku nak sampai umah?..Umah aku bukan dekat, nun jauh di Putrajaya. ERL kan ada, apasal x naik?...Uishh...poket aku plak x bleh nak tahan kalau naik ERL..tambang mahal tu..lebih RM300 sebulan kalau x silap aku..sedangkan blanja minyak moto kapcai Yamaha LC aku baru RM5 sehari...byk beza tu..lepas beli susu anak2 aku utk 2 tin sorang...!!
Ni la 'kuda' aku...pun kuyup gak...



What to do?...Redah je la...ada rezeki lebih bleh la beli kete satu lagi..insyaallah...

8 comments:

liyana said...

ujan yg turun...bagai kan mutiara..lalalalalala... saje nk menyanyi..hihi

i.am.belle. said...

uishh jauh putrajaya
tapi ko kerja kat ner eh??
takkan kerja kat soghomban..
hohoho

apisz said...

wish u dapat beli more kete..wait till next year to buy 2nd car.. =)

Muhammad Nazeef said...

cian bro~
tapi tu la natijahnyer jadi rider kat kl ni~
lagi2 musim ujan ujung tahun ni...anytime jer bole kuyup
unpredictable~

KELAM TERANG BULAN said...

nak bawak kete cam sirap plak minumnye..hahahah..sabo je la musim2 ujan ni..

corneamelayu said...

belle - aku keje x jauh..dekat je...kat klsentral..

apizs- insyaallah..

nazeef & KTB - tu la pasal..sabar je aaa..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Rancang perjalanan ke tempat kerja dan pulang kerja anda dengan merujuk ramalan kaji cuaca.

sila lawati: http://www.met.gov.my/malay/cuaca/ramalan/town.html

Anda mampu mengelaknya.


p.s: kui!kui!kui! (poyo)