Nuffnang

Thursday, November 27, 2008

Hujan

Hari ni hujan lagi. Kalau x silap aku, hari ni hari ke 3 hujan . Maknanya hari ke 3 berturut turut aku kuyup. Mana tak kuyup, aku terpaksa redah gak hujan utk balik ke rumah. Tak boleh buat apa, redah je. Aku tggu kat opis sampai pukul 8:30 mlm dgn harapan hujan reda. Tapi tu harapan je la...

Kalau diikutkan, mmg aku tak tahan gak hari hari kuyup kena hujan . Tapi takkan aku nak tggu hujan betul betul berenti. Pukul brapa plak aku nak sampai umah?..Umah aku bukan dekat, nun jauh di Putrajaya. ERL kan ada, apasal x naik?...Uishh...poket aku plak x bleh nak tahan kalau naik ERL..tambang mahal tu..lebih RM300 sebulan kalau x silap aku..sedangkan blanja minyak moto kapcai Yamaha LC aku baru RM5 sehari...byk beza tu..lepas beli susu anak2 aku utk 2 tin sorang...!!
Ni la 'kuda' aku...pun kuyup gak...



What to do?...Redah je la...ada rezeki lebih bleh la beli kete satu lagi..insyaallah...

8 comments:

liyana said...

ujan yg turun...bagai kan mutiara..lalalalalala... saje nk menyanyi..hihi

i.am.belle. said...

uishh jauh putrajaya
tapi ko kerja kat ner eh??
takkan kerja kat soghomban..
hohoho

apisz said...

wish u dapat beli more kete..wait till next year to buy 2nd car.. =)

Muhammad Nazeef said...

cian bro~
tapi tu la natijahnyer jadi rider kat kl ni~
lagi2 musim ujan ujung tahun ni...anytime jer bole kuyup
unpredictable~

KELAM TERANG BULAN said...

nak bawak kete cam sirap plak minumnye..hahahah..sabo je la musim2 ujan ni..

corneamelayu said...

belle - aku keje x jauh..dekat je...kat klsentral..

apizs- insyaallah..

nazeef & KTB - tu la pasal..sabar je aaa..

Hidemichimomotani said...
This comment has been removed by the author.
Hidemichimomotani said...

Rancang perjalanan ke tempat kerja dan pulang kerja anda dengan merujuk ramalan kaji cuaca.

sila lawati: http://www.met.gov.my/malay/cuaca/ramalan/town.html

Anda mampu mengelaknya.


p.s: kui!kui!kui! (poyo)