Nuffnang

Monday, November 3, 2008

Gile Letih

HAri ni ntah apa yg aku buat aku pun x tau. Gile letih!!..Dah la pagi tadi masuk keje pukul 9:30, letih gak tu. Memang letih, bangun tido awal dah. Lepas settle semua, aku kejut la si Aiman. Dalam mata dia pejam "kejap lagi Man bangun bleh x, abah? Man ngantuk..."..kesian ku tgk kat anak sulung aku ni. Ye la, mlm smlm memang dia tido lewat, ikut aku punya pasal la tu. Member lama aku dtg umah. Org Sg. Petani. Seminggu dah dia kat Putrajaya ni, ngantar wife dia lapor diri masuk keje gomen. Kalau ikutkan, segan gak aku nak terima tetamu ni. Ye la kan, umah aku ni dah mcm rumah tumpangan murah. Kosong je, xde apa apa...tu sebab aku x penah jemput kekawan opis jengah umah aku...hehehe..

Lepas Aiman ckp dia nak tido sikit je lagi, aku pi la sesiap mandi, pakai uniform semua..pastu kejut balik Aiman. Mandikan dia, pakai kan baju dia sambil dgr dia cakap "Abah...Aiman nak tgk Postman Pat sampai habis boleh x?"..aku cair lagi...tgk time remaining cite Postman Pat, cite tu abis pukul 8:57 pagi!!!...alamak..x pe la..janji aku tinggalkan Aiman kat Taska dalam keadaan dia ok, x nangis. Aku x suka tinggalkan dia dlm keadaan nangis, susah nanti. Sebab bila dia nangis, dia batu. Bila dia batuk, muntah plak kang, kan dah susahkan Cikgu/Pengasuh kat Taska tu...tu yang aku x suka.

Aku tinggalkan Aiman dlm keadaan dia senyum sambil pegang Clorets. Biasa la, pepagi sbm sampai Taska kena pau dulu la..hehe..time tu tgk jam dah 9:10am. Aku rempit kapcai aku ke opis sejauh 36km dengan kelajuan 130-160kmj...9:30 am aku scan ibujari aku...hmmm..merah lagi attendance aku hari ni. Nak buat camana.

Memacam kerja yang aku buat. Biasa la , dah nama nya bekerja, macam tu la. Balik plak dah dkt pukul 7 mlm. Aku lewat lagi. Kenapa aku lewat? Biasa la, singgah MR, singgah Sooka, aku park motor kapcai aku kat Sooka. Jumpa plak 'Budak Kelantan', Adi (org tganu sebenarnya mamat ni) dgn Kpl Khazairi. Borak lagi. "ish, x bleh lama ni" kata hati aku. Memang la x boleh lama, wife aku call tadi bagitau dia letih sgt. So, aku paham, aku janji nak beli lauk utk makan malam. Bila dah kat Hiway MEX (Maju Expressway a.k.a Hiway Putrajaya), mata aku berat sgt. Tapi bila sampai kat R&R tetiba aku segar. "uishh, bau sate bebbbb"...heheh Kat R&R tu ada cawangan Sate Kajang Hj. Samhuri. Favourite aku tu, sate...bila dah dekat dgn tol aku terlelap kejap. On Off mata aku sampai la ke bawah blok flat gomen tempat aku tinggal.

Bukak je pintu, Mat Shad (anak aku yg ke-2) merangkak ke pintu sambut aku. Hari hari macam tu. Heran gak aku apasal Man x join adik dia hari ni...la, tido rupanya..hehe penat sgt kot. Lepas mandi, solat aku bagitau wife aku yg aku x larat nak pegi beli lauk. Ngantuk sgt, tapi x pe aku masak. Plan nak masak nasi goreng je...aku kalau pasal makan, apa ada hal, semua bedal. Aku usha washing machine, dah ada pakaian yg dah siap di basuh. Kesian kat wife aku, aku tlg sidai mana yg maut utk ruang sidai pakaian kat rumah aku ni. Ada skit je ruang, so x byk yg aku bleh tlg. Wife aku nak masak gak, dia kesian kat aku kot. Aku bagitau , toksah masak mengarut la, goreng telur je cukup.

Dia akur, ikut apa yg aku cakap. Susah nak jumpa org macam ni wei...dengar cakap suami..hehehe...Sambil wife aku masak, aku layan anak-anak. Mat Shad, super aktif. Memanjat je keje dia. Aiman plak sejak bangkit tido, terus layan drift kat youtube. Siap pakai glove lagi, konon konon bawak kete lumba la tu. Minat betul dgn drift. Lepas makan aku tutup lampu, Gelap.

Itu je satu cara nak bagi Mat Shad tido. Aiman x kisah la kan, dia dah besar. Baru je sambut harijadi sabtu lepas. 4 tahun dah umur dia.

hmmm...aku pun dah ngantuk..nak tido la...Maybe Esok aku post gambar hotel 'ayam' yang aku cite hari tu...hehehe

No comments: