Nuffnang

Tuesday, November 18, 2008

Aku TakNak Semak

Aku rasa aku dah tau kenapa aku tension bila byk keje. Kekadang bila byk keje/banyak pc yg problem aku slalu cakap "korang potong aku jadi 8!!..senang semua tempat aku bleh pi settlekan masalah pc korang". Sebenarnya aku bukan marah pun. Serius aku mmg x marah. Selama aku keje kat tpt keje skang ni (dah nak masuk 8 thn dah) jarang aku marah. Kalau aku marah pun sbb org mcm paksa aku nak suruh settle problem pc cecepat..

Cuma kalau senarionya macam ni, bila masuk keje je.."bro, pc gua problem, bleh tolong tgk kan x?" selalunya aku angguk je. Tak pun aku cakap "jap lagi gua tgk"...maknanya aku akan check selepas rutin aku selesai ataupun aku settle hal yg major dulu. Cuma 'suhu' aku akan naik bila org cakap "bro, masalah pc gua cmana?..bila lu nak kasi tlg settle?"...Haaaa...itu aku x suka...Macam la gua xde keje gua..."abis keje gua siapa nak tlg settle...!!!..masalah gua siapa nak tlg!!!"...sendiri mau ingat la...

So pepaham la, bila aku angguk/aku kata aku akan tgk...tggu je..nanti aku settle...Lagipun mmg dah kerja aku...bila settle masalah pc org..aku puas ati...Tapi senario tu jarang terjadi. Aku rasa cuma sekali je jadi...selain tu, tekanan punca dari aku sendiri..

Kenapa aku cakap macam tu? Sebab aku nak settle semua keje tu cecepat, rentak perjalanan aku pun jadi cepat. Kalau boleh nak semua keje settle dlm satu hari. Gile...mana bleh semua keje settle dlm satu hari. Kena plak kalau byk tempat aku kena pergi..lagi la aku cuba nak settle cecepat...semua tempat aku nak layan, bukan sebab tamak haloba!!...Aku jadi macam tu sbb, aku tak nak orang lain susah buat keje. Tu je...

Bila aku tension, kepala aku jadi semak. Bila kepala semak, aku stress...(konon stress la..).Padahal, dulu aku x macam tu. Aku x pikir kan sgt...mungkin sbb dah tua kot...huahaha..Hari ni aku cuba control. Walaupun byk kerja, byk masalah, aku selamba...buat mcm dulu. Aku settle satu satu. Jalan pelan pelan..santai. Skang ni pun aku duk ada kat Dataran Maybank. Masalah database x bleh link. Arghh...aku dah cuba semua yg aku tau. Programmer pun dah guide cmana nak settle via phone. Pun x bleh gak. Skang tggu programmer email detail guidance utk settle problem tu. AKU TAKNAK SEMAK. Dah usaha, bukan aku x usaha. So skang ni, apa yg aku perlu buat...TUNGGU JE LA!!!..

Sepatutnya aku kena pergi Puchong plak lepas settle problem kat Dataran Maybank ni sebab aku dah janji dgn Johan utk settlekan prob kat VMC plak. Memandangkan kat luar tu ujan lebat, aku pun amik keputusan utk BERKAMPUNG je la kat DM....

2 comments:

Ummu Abiha said...

Beb,
gua cam terasa lak lu cakap camgitu... sorilah.. ako dah semak kan kepala lu ke? Mesti lu pening and geleng2 kan bila dapat call dari Dataran Maybank... Gua xtau camne nak buat lagi.. Lu bagus sangat beb, sebab tu gua cari lu je.. nak sedap kan hati.. lu tau la kat sini camne, keje lambat je, dorang bising... ni report dah lari due lama beb, takut kena deduct je management fees.. huhuhu... takut beb... sorry again ek, semakkan lu.. thanks sebab buat yang terbaik utk sini.. ako pun takut kalo ko marah... waaa....

CorneaMelayu said...

xde la beb...xde kena mengena dgn lu...gua cuma bagi explaination je...gua xde hal kalau org call bgtau ada problem...gua akan settle satu satu...
yg penting luorg paham gua pun ada keje gua...gua akan arrange ikut kesesuaina...