Nuffnang

Tuesday, April 8, 2008

Amy Search Buka Restoran


Aku baru je dpt satu email berkaitan Rock Ikon Malaya ni...phewittttt...Stylo Rocker...(mmg dia stylo, "Amy Search tu rocker sejati" bak kata Sifu M.Nasir).

Restoran Cheng Ho diberi nama. Lokasi nye-Wangsa Maju. Aku rasa elok aku paste je email tu kat sini, panjang sgt. Tak kan aku nak taip balik kan...Kita doa kan usaha Amy diberkati Allah. Sejak balik dari Umrah ni makin murah rezeki rocker sorg ni...alhamdulillah...


Ini la petikan dari email yg aku dpt..selamat membaca:-


Amy Search Buka Restoran Cheng Ho di Wangsa Maju
Pada hari Jumaat (4 April 2008) jam 3 petang, Budiey dan Azwan singgahmemenuhi jemputan Amy Search untuk meraikan Hari pembukaan Restoran ChengHo miliknya di Wangsa Maju. Jemputan disampaikan kepada Budiey oleh Marliahdaripada harian Kosmo! Terima kasih Marliah!
Berkonsepkan Chinese Islamic Seafood, restoran ini yang dibuka setiap hariini menawarkan resepi-resepi enak lagi lazat yang Budiey rasa sangat-sangatsedap. Budiey dah cuba. Kalau tidak percaya cakap Budiey, korang semuaboleh singgah dan cuba sendiri. Alamat restoran Amy Search: Block3b-15-17g, Belakang Pasaraya Carefour, Seksyen 4, Wangsa Maju.
Difahamkan majlis yang lebih kepada kenduri ini dibuat selama 2 hari. Haripertama, media dan selebriti dijemput dan hari kedua pula adalah untukfamili, sanak saudara serta rakan-rakan penyanyi rock popular itu.
Mungkin rezeki Amy Search sangat murah, maka idea untuk membuka perniagaanberasaskan makanan ini direalisasikan dengan pertolongan rakan-rakan. Tidakbanyak pilihan, masakan Cina yang bersifat Islamik (Halal lagi berkhasiat)dijadikan menu pilihan. Amy mengharapkan semoga yang pengunjung dan peminatyang datang ke restoran ini, bukan kerana nama Amy sebagai ikon duniahiburan tetapi kerana menu masakannya yang sangat menyelerakan.


Rupanya sudah lama niat untuk membuka restoran tetapi mungkin masa tidakbegitu sesuai. Ramai di kalangan selebriti telah gulung tikar keranakeadaan ekonomi yang agak meruncing.
Budiey mendoakan agar restoran Amy ini akan terus mendapat sambutan.



Konsep dan idea bagi konsep restoran ini datang dari Allahyarham JalilNgah. Tetapi kenapa nama Cheng Ho? Oooh, rupanya Amy tertarik dengan namalaksamana dan nama ini agak catchy dan senang disebut sebab sudah terkenalhatta budak-budak sekolah pun tahu tentang sejarahnya. Tapi alangkah elokkalau menggunakan nama Amy Search untuk nama restoran ini, kan?
Sekiranya rezeki mengizinkan, Amy akan membuka satu lagi cawangan di lokasilain pada 6 bulan akan datang. Dari segi dekorasi pula, masih lagi tidaksempurna. Sebahagian dinding dihiasi dengan poster dan gambar hitam putihyang bercirikan Islamik Cina.
Bajet untuk restoran ini dalam lingkungan RM250 ribu dengan menggunakankhidmat 15 orang pekerja. Ramai pelayan dan staf datang dari Sabah dansebenarnya mereka rupa-rupanya adalah peminat Amy Search. Ramai di kalanganmereka adalah tidak mempunyai pekerjaan sebelum ini dan Amy rasa wajaruntuk mengambil mereka bekerja sebagai satu sokongan dan bantuan.


Kepada pembaca khususnya peminat Amy Search, bolehlah datang dan cuba menumenarik seperti ketam masak telur masin. Restoran dibuka setiap hari darijam 9 pagi hingga 11 malam.

No comments: