Nuffnang

Thursday, April 28, 2011

Print Gambar


Aku rasa macam dah agak banyak jugak la gambar-gambar yang aku snap sejak beberapa tahun ni. Ada yang aku upload ke blog ni, atau photoblog corneaphotozone, ada jugak yang aku upload ke Flickr dan ada jugak yang aku upload ke page Facebook aku. Perghh...bersepah-sepah tempat aku simpan gambar-gambar tu semua. Aku rasa dah sampai masa untuk aku buat housekeeping kat semua tempat-tempat yang aku cakap tadi. Maknanya, aku kena print semua!!!...Simpan dalam album. Pilih mana yang elok utk aku print ke canvas utk aku gantung kat umah aku. Kebanyakan gambar-gambar tu simpan kat MacBook. Masalah utama adalah MacBook tu dah JAHANAM!!!...Agak lama MacBook tu rosak & sampai skang aku tak hantar repair. Nampaknya, aku kena print je mana yang ada ni dulu. Lepas tu, aku nak delete semua gambar-gambar yang aku penah upload & susun semua balik kat Facebook & Flickr. Gambar-gambar kat Facebook utk aku share dgn kawan-kawan & sedara mara aku. Pastu nak kena upgrade account kat Flickr untuk besarkan storage. Lagipun kat Flickr gambar-gambar yang kita amik kekal dalam resolution yang baik & tinggi. Ok la...aku nak start susun semua gambar-gambar utk aku print & simpan dlm album....chow..

No comments: