Nuffnang

Thursday, August 12, 2010

Pertarungan Kumpulan Gitar Rancak


Deringan telefon bimbit yang mengalunkan petikan gitar dari Kumpulan Gitar Rancak yang bernama Creed berbunyi pukul 9 mlm tajam.


Butang "Jawab" ditekan....


"Hello...Assalamualaikum"...kedengaran sapaan salam berlaga serentak...


"Mana bro?...Apasal gua call lu tak pick up tadi?"...


"Gua tgh menunggang kuda la. Aksi "sukan" wajib setiap hari pegi balik kerja. Lu apa kes call gua malam2 ni?..Tak pegi Terawih masjid ke? "


"Pegi bro, lepas berita abis gua gerak la...Ni gua nak tanya lu skit ni. Esok lu free tak? Turun tempat gua jap. Ada Pertarungan Kumpulan Gitar Rancak la bro. Gua nak lu pilih finalist utk perform masa Annual Dinner".


"Lu hilang akal ke bikin Pertarungan bulan Ramadhan ni bro?!!..."


"Alaa..lu dtg kejap je dlm kul 3 dengar 7-8 band perform pastu lu pilih la mana yg layak. Lagipun lu dulu blaja muzik kan? Biasa layan konsert, gig bagai kan?..Biasa jaga sound kan..?..Lu tau la nak buat pilihan.."


"Gua blaja tempias skit je line muzik ni. Lagipun gua bukan komposer atau artis..Rancangan Keynote pun gua tak penah masuk... Lu carik org lain la bro..Ali XPDC ke? Pithawk V5 ke?"


"Pithawk x bleh, tak sempat katanya. Dia dah keja kat Cyberjaya. Ali XPDC masa final nanti dia ada la. Lu skali jadi juri dgn dia..".


"Hahahaha...!!...Lu carik org lain je la bro...".


Member gua ni pun agak agak la jemput gua jadi juri Pertarungan Kumpulan Gitar Rancak.....hahahaha...Lu ingat gua ni Mamat Khalid ke?...

No comments: