Nuffnang

Thursday, July 15, 2010

5 sen

Ada yang cakap "my 2 cent". Ada gak yang cakap "my seposen". Ada gak yang cakap dalam bahasa omputih "my ten cent".

Aku tak paham sebenarnya apa maksudnya. Tapi buat buat paham je la. Tapi yang 5 sen ni aku paham sgt. Tapi aku tak berapa kisah.

6:17pm - Ringtone kumpulan Creed berbunyi. Lepas tu aku jawab la, apa lagi.

"Hello, mak".
"Hello. Mak nak bagitau, Makcik Yati bagitau anak dia bagitau esok harga minayk naik 5 sen. Kalau nak isi minyak, isi la skang. Nanti malam lepas announce kat Berita Jam 8 kang sure stesen minyak penuh".
"Okay" respon aku. Aku percaya sebab anak menantu Makcik Yati keja dengan kompeni jual minyak.
Letak henfon.

Hmm..xpela..nak buat camana. Hari hari aku isi minyak motor. Sama gak...naik 5 sen ...hmmm..redha je la..camana ejaan redo sebenarnya?..aku blum dapat jawapan.

No comments: